niedziela, 22 lutego 2015

Jak zrobić swój własny spersonalizowany przepiśnik?

Przed świętami w Empikach zobaczyłam "Przepiśnik" - zeszyt w którym zapisujemy swoje przepisy kucharskie, ale cena zwaliła mnie trochę z nóg. Prawie 50 zł za zeszyt? Potem znalazłam trochę tańsze w internecie, ale po przemyśleniu sprawy postanowiłam zrobić sobie taki samodzielnie.

Just before Christmas I noticed in shop "Recipe notebook", but it was really overpriced. Even though I found cheaper version the decicion was made - I'm going to do it by myself.



Oto lista powodów, dla których mój przepiśnik jest lepszy niż gotowy :)

  • wychodzi taniej (jeśli macie w domu mały segregator to poniesiecie koszt tylko ok. 10 zł na wkłady)
  • można w nim wpinać przepisy wycięte z gazet i wydrukowane w dowolnym miejscu - wystarczy dziurkacz
  • nie skończy Wam się nagle jeden rozdział - ja mam na przykład 3 razy więcej deserów niż dań głównych, a w standardowym przepiśniku są już z góry przydzielone ilości kartek na każdy rodzaj potraw
  • możecie wymyślać dowolne rozdziały np. przepisy w 5 minut, desery fit, sałatki, drinki :)
  • zakładam, że taki przepiśnik starczy już na całe życie i będę go mogła kiedyś przekazać córce, bo jeśli skończą się strony, dokupię po prostu wkłady do segregatorów i po kłopocie!
  • przy gotowaniu wystarczy, że wypniecie jedną kartkę - przepiśnik się nie zabrudzi
  • zapisaliście kiedyś przepis, który okazał się niewypałem i trzeba było zmieniać ilości składników? mnie tak, teraz mogę bez problemu wyrzucić te niesprawdzone :)
  • jest mnóstwo frajdy przy jego tworzeniu!!!
Brzmi fajnie? To zapraszam do przeczytania dalszej części :)

Here's list of reasons why my version is much better than shop-one:
  • it's cheaper, especially when you have small binder
  • you can insert there printed recipes or cut form magazines - you'll need only a puncher o do that
  • there won't be a problem with ending one section (for egzample I've got three times more dessert recipes than main courses!)
  • you can personalize sections. e.g. 5-minute dishes, fit desserts, salads, alcohols
  • I'm going to have mine recipe notebook whole life - if pages end, I can always insert new! One day my daughter will inherit it :)
  • while cooking you don't have to take all notebook, just take with you one page
  • bad recipes? just throw it out
  • it's fun to make one!

Sounds good? Read more :)



Co musisz mieć:

  • segregator A5
  • kartki A5 - wkłady do segregatora, albo zwykłe, w których zrobisz dziurki
  • kolorowe sztywne kartki o większym formacie
  • nożyczki
  • dziurkacz
  • klej (zwykły wystarczy, ale jeśli używasz tkanin, lepszy jest wikol albo magic)
  • marker


Co możesz jeszcze wykorzystać:

  • wzorzysta  tkanina
  • filc
  • papier do pakowania
  • kolorowe papiery z nadrukami (co jakiś czas są dosyć tanie w lidlu)
  • gazety, ulotki, broszury z których wytniesz zdjęcia/literki
  • przezroczysty plastik z opakowania (ja użyłam takiego po nożach, może być okładka do dokumentów)
  • plastikowa lub papierowa koperta
  • wstążki, washi tape
  • taśma klejąca 
  • kreatywność :)


Segregator obłożyłam tkaniną przy pomocy kleju wikol - to naprawdę proste. Zrobiłam przekładki:
dania główne, zupy, przekąski, desery, drinki, przepisy fitness i przetwory. Nie wykluczam dodania nowych :). Z plastikowych folii zrobiłam mini kieszonki przy niektórych rozdziałach na małe zapiski lub wycinki - przykleiłam trapezy za pomocą taśmy klejącej i wygląda to bardzo estetycznie! Dodatkowo zrobiłam też sztywną "koszulkę" do większych kartek, a na końcu wpięłam gotową kopertę (nie mogłam się oprzeć jej pięknemu kolorowi)... Zobaczcie sami na zdjęciach. Ja jestem z siebie niesamowicie dumna :D

What you must have:

  • binder A5
  • binder refill
  • coloured stiff pages
  • scissors
  • puncher
  • glue
  • markers


What you may use:

  • fabric, felt
  • gift-paper
  • magazines, leaflets to cut pictures of the dishes
  • plastic sheet
  • paper or plastic envelope
  • ribbons, washi tape,
  • duct tape
  • creativity

I covered binder with fabric with glue, made sections: main courses, soups, snacks, drinks, desserts, fit recipes, homemade conserves. Plastic sheets became little pockets - with duct tape - it's easy and esthetic :). See by yourselves the effec! I'm really proud of myself :)


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam bardzo miło, jeśli zostawisz swoją opinię :)