sobota, 17 września 2011

Jak zrobić hamak/pięterko dla gryzoni

Wiele razy pojawia się to pytanie w sieci, a odpowiedź ciężko znaleźć. Kiedy już ją znalazłam, stwierdziłam, że bez sensu jest zszywać, wkładać oczka z metalu, przypinać ostre agrafki i męczyć się z robieniem hamaków (albo KUPOWAĆ gotowe w sklepie...), które za chwilę zostaną pobrudzone (w lepszym przypadku) lub pogryzione przez nasze gryzonie i po tygodniu albo dwóch trafią do śmieci. Pięterka już nigdzie nie udało mi się dokupić, a klatkę mam wysoką i pomyślałam, że fajnie byłoby Cezarowi i Juliuszowi spać na mięciutkim hamaku, więc wymyśliłam jak go zrobić minimalnym nakładem pracy i materiału... Szczurom też się ten pomysł spodobał i zwinięte w kłębek wylegują się na moim wynalazku :3

Materiały: Nożyczki, kawałek tkaniny o wymiarach kilka centymetrów szerszych i dłuższych niż nasze pięterko... I to wszystko :)

Jak to zrobić?
Rogi materiału 'rozdwajamy', przecinając nożyczkami. Wewnętrzne końcówki rozcięć mają utworzyć rogi prostokąta (lub kwadratu), który wymiarami powinien odpowiadać planowanemu pięterku w klatce. Jeśli materiał jest rozciągliwy, prostokąt powinien być trochę mniejszy, żeby po naciągnięciu i zawiązaniu gryzoń nie zapadł się jak w worek :) - zwłaszcza, jeśli to taki grubas jak Cezi. Zawiązujemy końcówki na szczebelkach klatki na podwójny supeł i obserwujemy, jak nasz milusiński zwierzak próbuje się na niego wdrapać! Kiedy hamak się pobrudzi lub zostanie zniszczony, wyrzucamy go bez żalu do śmieci i robimy nowy w ciągu pięciu minut.








3 komentarze:

  1. O boniu!!!!!!!!!!!!!! Jakie słodkie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    chyba wracam do hodowli szczurów, już wiem co zastosuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. :) Cezi jest przeuroczyyyy :3 przed chwilą przyszedł do mnie, wdrapał się na kolana i nadstawił do drapania. mrużył oczka z przyjemności i na koniec wylizał mi ręce w geście akceptacji do stada :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam taki , właśnie teraz . Narrazie nie są zbyt przekonane do hamaczka ale jedna weszła, pochodziła i zeszła . Dałam im sianko do niego i chodzą i od spodu wąchają . ;D . Bardzo mi się przydała ta stronka , Dzięki !
    Ooo i znów jest w hamaczku ! .

    OdpowiedzUsuń

Będzie nam bardzo miło, jeśli zostawisz swoją opinię :)