niedziela, 18 września 2011

organizer na czasopisma lub dokumenty

Stercie magazynów o modzie, zakupionych za pół ceny w taniej prasie powiedziałam stop. Postanowiłam znaleźć dla nich domek, zważywszy na fakt, że każda rzecz, chce znaleźć swoje miejsce we wszechświecie. Tak powstał organizer, który w sklepie kosztuje kilkanaście złotych. Koszt wykonania mojego to kilkanaście minut wolnego czasu, stary karton i wycinki z gazet.




Najtrudniejsze jest wyznaczenie odpowiedniego szablonu do złożenia, więc jeśli z tym dacie sobie radę, dalej pójdzie jak po maśle.

Wszystkie linie odrysowałam za pomocą magazynu, zostawiając około 2 cm zapasu na brzegach. W najwyższym miejscu karton ma 28 cm czyli mniej więcej długość brzegu czasopisma, w najniższym - 15 cm. Grzbiety mają szerokości12 cm i dzięki temu organizer pomieści około 15 magazynów. Zakładki zostawione na sklejenie dna muszę mieć przynajmniej pół centymetra mniej niż szerokość grzbietu, czyli w tym wypadku 12 cm (chodzi o długość nacięć na dole).
Karton trzeba złożyć i złączyć dowolnym spoiwem...
Ja wybrałam taśmę dwustronną i klej introligatorski :)
Na spodzie dokleiłam kawałek kartonu, którego zabrakło przy wycinaniu szablonu (dla większej stabilności). Jeśli jednak długość zakładek, pozostawionych na złożenie dna, będzie zbliżona do szerokości organizera, ten krok należy pominąć.
Kilka wycinków z gazet ze stylowymi zdjęciami, klej i nożyczki - po pięciu minutach szary karton, nabiera nowego wyglądu...

Brzegi zabezpieczyłam dodatkowo taśmą bezbarwną.


powodzenia :3


2 komentarze:

Będzie nam bardzo miło, jeśli zostawisz swoją opinię :)