czwartek, 20 listopada 2014

Torba na zakupy z zasłonki

Jednym z moich ulubionych sklepów jest ciucholand - zwłaszcza, kiedy udaje mi się zakupić dwa metry grubej bawełnianej zasłony za 5 zł :)
Postanowiłam uszyć z niej torby, które posłużą jako opakowania na prezenty świąteczne - a tak, żeby było bardziej ekologicznie i fajnie (w końcu to dodatkowy prezent, a poza tym wszyscy doskonale wiemy, że rodzinne papierowe torebki prezentowe miały wcześniej tylu właścicieli, że kiedyś dostaniemy prezent we własnym opakowaniu sprzed kilku lat... przynajmniej u nas tak jest :D ).




 potrzeba będzie jeszcze maszyna do szycia :)



Uszyłam torby w dwóch rozmiarach:
35x40cm (standardowa, pomieści trochę więcej niż A4)
35x45cm (większa, praktyczna i wygląda według mnie bardziej nowocześnie i nada się też czasami zmiast torebki)
Rączki mają długość około 55 cm i szerokość 3cm.



Ze względu na jednolity wzór wycięłam elementy z podwójnie złożonego materiału (złożonego tym razem wzdłuż wątku, a nie osnowy).

Dodałam po 5 cm zapasu u góry torby i 1 cm na brzegi, rączki będą składane 4 razy więc ostateczne wymiary wyglądają następująco:
Rączki - 12x66cm
Torba mniejsza - 37x45cm (wymiary po złożeniu materiału)
Torba większa - 37x50cm

Górne brzegi torby zakładamy 2 razy.
Brzegi rączek składamy do środka, aby wyglądały tak, jak na zdjęciu ponizej.

Zszywamy przynajmniej jeden brzeg rączek.
Rączki przypinamy szpilkami w odpowiednich miejscach na torbie.


przeszywamy 2 razy razem z rączkami


zszywamy brzegi (przy grubszych materiałach zygzakiem)
I gotowe! Powodzenia!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie nam bardzo miło, jeśli zostawisz swoją opinię :)